söndag 28 mars 2010
Efterköpsbeteende - att hitta rationella argument för ett emotionellt beslut
Hej på er, det är bebisbloggaren här! Har blivit barnvagnsnörd i helgen och testat ALLA vagnar på hela marknaden och tröttat ut säljare så att Jäl till slut bad om ursäkt. Ville iaf bara säga att vi (mamma) nog kommer att köpa den här vagnen. Mkt på grund av att de hade så snygg katalog (asså coolt cityfolk i snygga miljöer, vi ba totalt identifierade oss). I katalogen är det en bild på en kille i kavaj, converse, gröna jeans (lite slarvigt upprullade), skjorta och fluga. Jäl ba "det är den här vagnen vi ska ha"och jag ba "ja älskling". Närå. Men jag och Jäl gillar det här att det är "svenskt". Känns som att köpa Volvo (brio) när alla andra ska köpa stekig merca (bugaboo)! Fina vi är va!
Jag föll pladask när säljaren ba "ja det är ju svenska ergonomer som har varit med och designat". Gu va tryggt och bra det känns.
Dessutom är ju färgen helt jävla übersnygg!
Eftersom INGEN vagn på hela marknaden går in i hissen så måste vi ju ha en vagn som:
- man lätt kan klicka bort och i liggdelen på
- väger lite
- är lätt att fälla ihop
Eftersom vi kommer vara en del på landet vill vi ha en vagn som:
- fungerar på grusväg
Eftersom vi är fåfänga vill vi ha en vagn som:
- är snygg och "passar in i vår livsstil" (love it!!)
Eftersom vi har en pytteliten bil vill vi ha en vagn som:
- är liten i hopfällt läge
Eftersom vi bor i stan vill vi ha en vagn som:
- är smidig
- är lättmanövrerad
Vagnen är en Brio Go. Göllig va!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
UTMÄRKTA argument!! :D Och jag tror att ni kommer bli supernöjda!
Eller hur!! Visst?!?
Skicka en kommentar