onsdag 22 juli 2009

Namntoppen

Många kompisar är gravida dårå. Blir mkt snack om namn o så. Alla ba "man vill ju ha ett speciellt namn till sina barn. Man vill ju inte att de ska heta som alla andra".

*fnyser*

Men alltså, problemet är att alla dessa "individualister" tänker likadant och går på samma trender så alla jävla ungar heter ju ändå lika.

*fnyser*

Jag har många namn som är "vanliga" som jag gillar. Typ "Anna" och "Sofia" och likn. Vill man inte att sina barn ska ha samma namn som hälften av klassen kan man ju testa med "Terese", "Johan", "Niklas", "Jenny" och "Maria". Typ namn som vi själva heter. Inga kids kommer att döpas till det. Men alla ba "nääää inget sånt vanligt, det ska va ovanligt". Så jävla larvigt.

Visseligen har jag ett namn som är inte helt vanligt som favorit om jag ngn ggn skulle få en bebis som e kille. Men för all del. Ni kan ockå döpa era barn till det. ELIS.

Tjej ändrar jag mig hela tiden. Det finns många fina.

4 kommentarer:

sara-matilda sa...

Hur som helst kommer jag bli bästa faster ever!
Fick vykort idag! Oj va glad jag blev :D Tack sötaste svägerska!
pussochkram

emster sa...

Jag tänkte att en liten bild på stockholm kunde locka hit dig. Så att du inte försvinner ner till götet när du kommer tillbaka!

Kram

Sofy sa...

Gunilla. Berit. Marianne. Kerstin. Kristina. Majvor. Gun.

...kommer barnen också vara ensamma om! Längesen, due, jag vill se din frilla! kra,

emster sa...

Kristina efter mig själv kanske... hmmm... Kerstin efter JÄls farmor, gunilla efter min moster eller marianne efter mammas bästis.

berit vet jag inte.

Finns nog kort på janes feja... ;-)

Kram