fredag 12 juni 2009

Hej då stan - Hej lilla pippin

Jag och Jälisen - da husband - ska åka till landet ikväll. Vi ska nämligen på dop imorgon och så dårå. Men asså, det ska bli så kul för min mamma har inte sett mig sedan jag klippte mig och hon kommer typ... svimma. Man är ju ff lite av en fjortis som vill revoltera.

Om fågeln: Det ena ägget har kläckts och där är nu en unge. Den är prickig och söt och fryser rätt mkt för mamman ligger på bebisen hela tiden. Man hinner knappt se. Jag och Nita står och tar kort med våra mobiler hela tiden och ba ååååh gulle, värsta lilla pippin, heeej lilla pippin, sitter din mamma på dig.. ååååh sötis.

Vi har kommit på att vi måste döpa dem. Alltså mamma, pappa, barn och ägg (Ett ägg är borta, helt sjukt!) men vi har inte hunnit.

Kanske lägger ut ett mobilkort på mamman och bebisen sen. Men jag har så himla kass kamera i mobilen så bebisen syns inte för den är för liten.

4 kommentarer:

MISS PIFFY sa...

Men lilla söta prickiga pippibebisen ;) Jag tar med mig kameran imorgon och hoppas att den är kvar.
Hoppas mamsen gillade din nya fina frisyr ;)
Kram

Sofy sa...

Jag kräver en bild. Inte av den lilla fågeln ( sorry, men jag bryr mig faktiskt inte) men frisyren!!! herregud, ge mig en bild av dig i din nya frisyr!!!

Ninde sa...

Joo...kort av minipippin också! Snälla..:)

emster sa...

Miss P: Åhhhh!

Sofy: Jaja.

Ninde: Kanske kan få ett kort av miss P...