torsdag 4 juni 2009

En snabb summering

Okej, några saker. Snabbt och så för jag ska snart iväg:

• Det bor en fiskmås utanför Nitas fönster på jobbet. Den har en kille och ruvar på tre ägg. Mkt spännande.
• Vi ska på ”helkväll” med jobbet ikväll och är instruerade att ha på oss varma kläder och vattentäta skor. Ich! Jag har åmat mig lite och fått dispens, jag får cykla hem och byta om för jag var faktiskt sjuk när instruktionen gick ut. Funtar på att ta de blå gummistövlarna. Stylish!
• Min arbetsplats är helt sjukt nedsölad med grattisgrejer. Jag = mkt poppis.
• Jag vet en hemlis. Spricker nästan. Obs, hemlis rör inte mig personligen. Men det är ändå kul att veta.
• Jag ska vara med i Triathlon i sommar. Ska simma, värsta coolt. Spark-i-baken-tessan har ordnat så att jag får låna våtdräkt. Oerhört sportigt!
• Alla frågar om hur det är att vara gift, vad jag heter mm. Supertröttsamt. Orkar inte prata om bröllis mer. It’s fuckin’ amazing, ok!
• Nita frågade om jag hade gått ner i vikt imorse. Asså, jag vet inte om hon var ironisk. I USA går man ju upp i vikt.
• Igår var vi hemma hos Mike och Äpplet och tittade på kort (på tvn) från NY. Värsta förort, ”kolla på diabilder från semestern” typ. Asså. *skäms*
• Jag hade 186 olästa mail. Är typ rätt nöjd, trodde det skulle vara värre. Många mail var även sådana här grattismail. (Återigen: jag = poppis. Inte för att skryta el. så.)
• Jag har visst slagit vad med Mike om att jag ska klippa mig som Robyn efter bröllis. Alltså, ni vet typ bob/page fast rakat på ena sidan. Vi slog visst vad om tusen spänn. Känner mig lite rådvill. Jag vill inte losa tusen spänn. Å andra sidan kostar det ju så mkt att klippa sig också. Fast jag är sjukligt jävla astrött på att vara mesig blondin med långt hår. Jag vill vara tuff!
• Nu måste jag gå.

Inga kommentarer: