onsdag 1 oktober 2008

Jag håller på att bli en katt

Det börjar gå till överdrift. Det här med att jag gillar katter. Jag gillar verkligen katter supermycket. De är mitt bästaste djur. I absolutely love cats.

På fritiden brukar jag öva på att jama. Jag har blivit rätt duktig faktiskt. Inte för att skryta men jag har faktiskt det! Jag kan få andra katter att mjaua tillbaka och få hundar att titta sig intresserat omkring.

När jag kommer hem från jobbet säger jag "miao!" till Jäl. Inte "hej". Och jag säger "miaooooo" på morgnarna när jag sträcker ut mig (som en katt). Ibland på dagarna går jag in på google och söker på "kattunge". Kollar på bilderna och skrattar lite. Jag pratar rätt mycket om Rasse fast det är typ fem år sedan han försvann. Alltid har jag en liten lustig historia om Rasse - världens roligaste katt - på lager. Pang, pang, jag kan ta fram dem utan förvarning!

Mitt roligaste som jag och Jäl gör tillsammans är när han härmar en katt. Det är skitroligt och jag skrattar så jag storknar. Får ont i magen så rolig är han. Och visst, jag erkänner, det är lite psycho. Men det är ändå under kontroll kan jag tycka.

Fast idag på jobbet. Jag tänkte mig inte för. Sitter på ett möte och luften tar slut i rummet så jag blir lite trött. Måste gäspa. Kan inte hålla inne gäspen. Jag sträcker på mig: kastar upp händerna i luften och vrider mig åt sidan.

Och mjauar.

Jag m j a u a d e på jobbet. På ett möte!

Det blev helt tyst. Jättejättejätteknäpp stämning. Gubbarna bara stirrar, fattar ingenting.

Panik!

"Hahahahaha" skrattar jag hysteriskt. "Det är det nya. Kidsen gör det hela tiden. Everybody wants to be a cat! Mjau, mjau."

Fortsatt gubbstirr.

Jag: Eh... skämta bara fattar ni väl!

(Fuck.)

12 kommentarer:

karro sa...

asgarvar!!! du kanske skulle döpa om dig till catwoman?

Felicitas sa...

Hahahaha! Inte ett dugg förvånad, det var inte en fråga om utan en fråga om NÄR! :D :D Du är en underbar mjaouuuis! :D

Ninde sa...

He,he låter som om du bara har en kattig sak ogjord. Att dansa Cats inför publik iklädd svart trikå, morrhår och svans..Mjorr...;)

emster sa...

Karro: Ja, kanske. Inte dum idé alls faktiskt.

Felicitas: Nä det var väl det. När alltså. Och nu har det skett. Hehe.

Ninde: Ska ju på maskerad snart. Kanske får gå som katt då och dansa och ha mig :-)

Ninde sa...

Gör det, he he...:)

emster sa...

Ninde: hehe. Bokat!

A. sa...

Det där var ju skitkul. Ska mjau på nästa möte med tråkiga gubbar. :-)

emster sa...

A: Gör det, men på egen risk :-)

Mija sa...

Helt enkelt underbart!!!!!!
Funderar oxå på att bli katt....
Mia

emster sa...

Mija: Det verkar vara mysigt att vara katt... Kanske inte på jobbmöten bara ;-)

Tina sa...

*dör* man ba.. varför fattar dom inte, gubbarna?

emster sa...

gubbar asså!