torsdag 30 juli 2009

Hej hej Monika

Praktikanten ska åka tåg i dag. 22 år och supernervös. Han har pratat om det hela veckan. Vilken tid han bör gå för att hinna, hur man vet var man går på tåget. Om hans åtta minuter i Nässjö räcker för att byta tåg. Hur man gör liksom.

Han hade på sig reseutstyrseln. Skönaste jeansen och kepa (keps). Det var jätteroligt det där med kepsen. Jag sjöng "ta av dig din truckerkeps" hela dan. Då muttrade han att "det är fan ingen truckerkeps". Så såg han sådär besviken ut som bara småkillar som vill vara tuffa kan kan se ut.

Jag har hållt ett ganska bra tempo idag. Men nu efter maten tog energin slut. Känner mig helt slutkörd. Vi ska gå på bio. Men jag vet inte om jag pallar. Jäl hotar med att han och Wacko går själva om inte jag vill följa med! Och I hate vara ensam. Det är ju det tråkigaste.

Wacko har köpt en ny mobil. Den är så kass att det inte går att ringa till den. När man ringer kommer man bara till en telfonsvarare som säger att det är Monika.

Inga kommentarer: