fredag 10 juli 2009

Eksjö

Förra veckan tog jag och Jäl Twiggy (vår bil) ner till Eksjö för att hälsa på Wacko Jacko. Han bor i där. Alltså jämt. Inget semesterhus eller så. Nej, han residerar i Eksjö.

Wacko är singel. Jag har ju tidigare försökt bjuda ut honom till högstbjudande på bloggen men ingen verkade särskilt intresserad. Det tycker jag är konstigt för han är verkligen superkul kille. Ganska fräsch (alltså snygg) och får en fin bränna på sommaren. Han är duktig på att laga mat och så är han utbildad jurist. Lite av ett kap. Men iaf så är han singel dårå. Och bor i Eksjö. Inte så bra kombo.

Vi ba kommer ner på kvällen på torsdagen och är hungriga. Och vi måste skynda oss till restaurangen för att allt stänger kl 22. Alltså inte så att köket stänger utan stället stänger. Jag skriver stället och använder mig av singularis, bestämd form. Ni förstår säkert varför. Så när stället stänger går vi hem till Wacko och dricker vitt vin. Riesling. Mkt gott (jag hade med mig det själv).

På fredagen jobbar Wacko och jag och Jäl strosar lite i stan. Det är mysigt och vi äter frukost på ett litet gulligt fik som drivs av två jättesöta tjejer. Vi åker ut till golfklubben och äter lunch med Wacko och sedan badar vi vid campingen. Och det är helt okej. Vi kan ligga lite vid sidan om och slipper störas av husvagnsmonstersvenskar. Jag läser en Philippa Gregory och Jäl lyssnar på radiosporten.

Eksjö är sött.

På kvällen ska vi gå ut och käka.

MEN DET FINNS INGA RESTAURANGER!

Det finns bara kinakrog och hämtställen.

Det finns en bra restaurang.

MEN DEN ÄR BARA ÖPPEN PÅ LÖRDAGAR!

???

Iaf. Jag ba "men Wacko hur kan du bo här du är ju singel? Vad gör du efter jobbet och på fredagarna i vanliga fall? Finns det ingen AW du kan gå på eller vad gör du, vad gör du, vad gör du?"

Han ba "nej men jag är volontär på cinematografen, jag säljer godis och så är jag med i den här teaterföreningen, vi har vandrande utomhusföreställningar för turister. Och så spelar jag ju i korpen division hundrafyrtiofem och..."

Jag ba "men du måste ju FLYTTA".

Han ba "jag vet".

Obs! True story, har inte överdrivit.

Obs 2! Är ej småstadsfascist.

3 kommentarer:

karro sa...

jag kan bekräfta det! jag är uppvuxen däromkring i ett ännnnuuuuuu värre ställe

emster sa...

Men d e cute o najs också. Fast kanske inte bästa utelivet för en singel i 30-årsåldern...

=)

Men du bor väl i Jönköping nu?

karro sa...

det är jättemysigt, men jättelitet! Jönköping är mycket najsare