söndag 22 mars 2009

JÄTTETRÖTT

Alltså jag är så trött. Och lite irriterad. För imorse när jag låg i sängen och väntade på att mitt mobilalarm skulle gå igång så tänkte jag på en massa roliga saker som jag skulle skriva om här på bloggen. Nu kommer jag givetvis inte ihåg vad det var som var så kul. Och mobilen ringde aldrig för den hade jag glömt på trettioårsfesten.

Jag och Jäl åkte kommunalt hela vägen till festen och hela vägen hem. I hate åka kommunalt. På vägen dit skulle jag förklara för förortsbusschauffören att vi redan hade stämplat lite grann på vår remsa och vi ville därför bara kompletteringsstämpla. Och han ba "ja ja, hej på dig lilla tjejen, det blir nog bra". Asså hallå! Ursäkta mig grandpa men jag är fan trettio år. Vilken gubbe. Säkert fyrtiotalist. Men jag sa ingenting för jag orkade faktiskt inte och det var lång kö bakom mig och jag blev helt ärligt lite paff.

Alla på bussen ut till förorten hade mysbyxor och luvtröja på sig. Jag lägger ingen värdering i det, jag bara konstaterar att så är det.

Det serverades det god mat (pot. sallad och rostbiff, syltlök och sådana där små minigurkor som smakar ättika. Urgott) och vin. Och...öh... jag kanske drack typ ett glas eller två. Max tre. Vem orkar räkna liksom...

Felicitas var helt ohanterlig. Som en trasig skiva, bara tjatade om att hon tyckte att jag verkade full. Jag var ju inte ens full! Hon är bergis bara avis för att jag är så rolig och har så mycket att säga hela tiden och orkar prata så högt under så lång tid och vågar avbryta tråkiga konversationer med roliga små anekdoter direkt hämtade ur mitt amazing liv.

Snart är det flow. Är eg för trött. Typ JÄTTEFÖRTRÖTT. Och jag längtar efter min mobbe. Är hungrig. Sugen på cola. Vill ha godis. Och chirrar. Och kanske pizza... Är iaf inte så sugen på att aktivera rotlåset och stå på huvudet.

Inga kommentarer: