torsdag 11 december 2008

Idag i punktform

- Mimmi påstår att jag och Cissi pratade i mun på varandra i säkert en halvtimme när vi hängde i köket igår på julfesten. Ingen hörde vad den andra sa. Men vi skrattade hela tiden. Jag kommer inte ihåg att vi hängde i köket. Inte heller vad det var jag berättade för Cissi som jag tyckte var så roligt. Det mesta jag berättar är i och för sig roligt. Så det kan ha varit nästan vad som helst.
- Cissi mår inte så bra idag. Kommer in först klockan elva. Klockan tolv bestämmer hon sig för att jobba hemifrån. Eller jag menar: ”jobba hemifrån”. Skoja. Hon har en massa korr och då går det jättebra att jobba hemifrån. ”Jobba”. Nej. Allvarligt. Jag skojar.
- Avbokar lunchdejt med Felicitas och äter pizza istället.
- Är sjukt sugen på Coca Cola. På burk. Burkcola rular. Måste köpa BC.
- Tar hissen ner till cafét och köper cola.
- Är fetingtrött.
- Garvar åt foton från igår som har lagts ut på gemensamma servern. Är bara med på ett enda kort. Puh.
- Har slött möte med mina traineer. Har en lite mer balanserad relation till dem idag och behöver inte kramas varje sekund. Vi sitter mittemot varandra utan att kramas en enda gång faktiskt. Det går finemang.
- Ringer och tjafsar lite med en jurist. Juristen rätt rolig. Vet att han har en cool klocka också därför är han extra okej. Eftersom han är jurist vill han in och peta i kommunikationen. Jag säger till på skarpen. Han är urbota skittråkig jurist och ska ge fan i kommunikationen. Jag är superrolig och uttrycksfull och det är jag som ansvarar för kommunikationen. Han ska bara se till att vi inte blir stämda. Juristen skrattar. Säger att det kliar i hans fingrar när han ser kommunikationen. Suck. Jag förklarar att det viktigaste inte är att allt blir grammatiskt korrekt. Eller att vi använder fancy pancy ord. En boring jurist kanske tycker det. Men ingen annan. Det viktigaste är att kunden känner sig triggad. Att kommunikationen får kunden att agera. Okej, capisce, comprende?
- Kollar om någon har kommenterat på bloggen.
- Läser några av mina egna blogginlägg.
- Skrattar lite åt mina roliga blogginlägg.
- Kollar om någon har skrivit något roligt på någon annan blogg.
- Låtsas jobba.
- Pratar med Cissi i telefon. Hon har glömt bort att hon hoppade upp i famnen på Buddy när hon dansade. Cissi får feta ångestattacken när jag berättar. Jag kan inte sluta skratta och får låsa in mig i ett konferensrum.
- Ringer Jäl och berättar om Cissis dans. Jäl fattar inte grejen och vill bara fortsätta jobba.
- Försöker tvinga Jäl att säga ”mjau” i luren.
- Jäl lägger på.
- Skickar mail till en annan jurist.
- Skriver lite på en rutinbeskrivning till säljarna.
- Läser ett protokoll.
- Gör lite kluddanteckningar på protokollet. Ritar glada gubbar där det står något jag tycker är bra. Skriver Åmä! och Que? vid saker jag inte gillar.
- Mailar lite. Ingen svarar.
- Uppdaterar mailen.
- Ingen har svarat.
- Undrar om det är fel på mailen.
- Skickar mail till mig själv.
- Mailen funkar.
- Bestämmer mig för att städa min arbetsplats imorgon istället.
- Går hem.

Inga kommentarer: