tisdag 5 februari 2019

never again

Vi har precis fikat med jobbet. Vi gör det ibland, lite old school sådär.
I alla fall var jag väldigt sockersugen och det finns lådor med kakor som man kan ta av. Med palmolja i visade det sig. Är inte det konstigt? Vilken normal kaktillverkare använder palmolja?
Nu gjorde jag ett undantag just idag och tog en kaka, pga det kändes nesligt att bli utan nu när jag var så sugen. Men never again. Låt regnskogen leva hjärtemoji.

ps. igår gick Daisy hem själv från skolan för första gången. Jag skulle lämna Zoey hos Juno så jag tog omvägen dit, snackade lite med Catta (mamman) och strosade sedan hemåt. Daniel ringer och ba "Daisy är inte hemma!" så vi drar ut och letar efter henne. Paniken som så snabbt uppstår, va? Och där kom hon släntrande på gångvägen. Trettio minuter tog det henne att gå de cirka 400 meterna. Trettio orimliga minuter.

Trettio.

4 kommentarer:

yllet sa...

Haha, kids alltsp! Hon hittade väl typ en sten eller pinne eller snöhög att spana in!

emster sa...

barn är så slöa!

Matilda sa...

När jag var barn gick jag vilse på vägen hem. Jag hade gått de cirka 400 metrarna hundra gånger själv, men gick liksom i mina egna tankar och befann mig plötsligt på andra sidan stadsdelen. Tog två timmar att komma hem från skolan.
Så vill bara säga att jag har full förståelse för ditt barn.

emster sa...

Haha! Dina föräldrar måste blivit knäppa av oro?