måndag 4 februari 2019

babbel från en vuxen

Jag har träningsvärk. Det är vädrets fel. Det snöade 30 cm på landet i helgen, bilen satt fast, vägen var inte plogad och vi hade tid att passa. När vi tre timmar senare kommit ut från grusvägen (cirka 400 m) så var vi alltså tre timmar försenade till handbollscupen i Eskilstuna och helt slutkörda av allt skottande. Då började snön tillta och på svt stod det att en plogbil kört i diket i, ja du gissade rätt, Eskilstuna. Vi ba "det kanske går" och började köra. Efter cirka halva vägen ba "hm, undra om vi kommer hem igen om vi kör dit nu".

SÅ DÅ VAR VI VUXNA OCH ÅKTE HEM ISTÄLLET.

Det är så det är att vara förälder/vuxen. Man får säga till sitt gråtiga barn att NÄ det blir ingen handbollscup för dig.

När vi kom hem plumsade jag i badkaret, utan att ha packat upp min väska givetvis, och läste bok på mobilen. Detta eftersom jag glömt själva pappersboken på landet. Sen gjorde jag en sheet mask och la mig i soffan och kollade på GOT med Daniel. Jag har såklart sett den redan men motvalls-Daniel har vägrat tills nu. Så jag kollar med honom, gullig tjej va?

EXTRA MATERIAL: Idag ska jag gå och färga bryn och fransar. Ett litet Beauty tips till alla er som hatar mascara lika mkt som jag.

Inga kommentarer: