tisdag 5 februari 2019

deppar ihop med en kaffe

Ord som man verkligen inte hade hört när man var liten:
sprintdemo
utbränd
cis-man

är så himla trött på alla ord. kan vi inte bara prata vanligt med varandra istället? som i en Maria Gripe-bok eller så? Kan vi inte kalla öl för pilsner och lövbiff för lövbit och tjock tröja för olle?

Vad är det för värld egentligen när allt surrar om tolkningsföreträde och kroppsaktivism och strukturell rasism. Varför blev jag vuxen? Jag är för vek för att orka ta in alla problem och att det behövs ord som cis-man och utmattningsdepression. Och jag fattar att de behövs och jag fattar att jag är tokpriviligierad och att jag borde hålla käften.

Men alltså jävla skitvärld, jag orkar inte med dig.

Jag orkar inte heller när någon säger att den "träffat en kvinna", det låter syndigt och jag är pryd så då blir jag nervös och stirrig.

Och när bubbelvattnet (gasgrejen) är slut och man tvingas dricka vanligt kranvatten då säger jag tacohej.

Eller nej det gör jag inte, jag dricker kaffe istället. Men det är fan inte gott.

Inga kommentarer: