onsdag 9 januari 2013

fatta

min lilla tjej sov mellan 23 och halv sju!!! hon är friggin awesome.

en annan grej som inte är så awesome men ändå är awesome på ett sätt är att didi vill sluta med blöjan (awesome). hon vägrar dock att säga till när hon behöver gå på pottan och hon vill inte sitta på pottan (inte awesome).

vi har testat att sätta klockan men hon blir bara arg och tycker att vi tjatar när vi försöker göra det roligt och ba "JAAAA! HURRA NU RINGDE KLOCKAN NU SPRINGER VI TILL POTTAN!!" och hon ba (jättesurt) "NEJ INTE POTTAN INTE KISSA NU!" och till slut säger vi att då måste hon säga till när hon är kissnödig och trettio sekunder senare ba "oj det kom kiss".

jag har hört att kvinnor i vietnam bara visslar och vips går deras 9 månaders barn på pottan och är 100 % torra. didi skulle nog kunna ge dem en match. lätt att hon skulle. kvinnor i vietnam skulle slita sitt hår.

annan "kul" grej hon gör nu är att ta av sig blöjan på kvällen/natten eftersom hon inte vill kissa i blöjan. då kissar hon i sängen i stället pga vill ej gå på pottan. *yay hurra för viljestark två och ett halvt åring".

idag tvingade hon mig att ta med ett par trosor till föris. jag sa att hon måste börja med blöjan och så får hon säga till när hon vill kissa och sen kan hon få trosan. vi får väl se hur det går.

den lilla är nu två och en halv månad. nedräkning till smakisar och gröt har börjat. då vid fyra månader börjar ju officiellt nedtrappningen för mig. jag slutade amma didi när hon var cirka sju månader. så fort hon fick smaka mat var hon inte så intresserad av att amma längre. hoppas lilla sotis är likadan. och jajaja, det är mysigt att amma. men i alla fall.

Inga kommentarer: