onsdag 17 oktober 2012

rättar pressen. ny rubrik: DEN TYSKA KOLLAPSEN GAV OAVGJORT TILL SVERIGE

Karin Widéns statusuppdatering på fejsbox:
Idag behöver vi samlas i små fokusgrupper och definiera ordet MIRAKEL.
TRUE DAT KARIN.

Matchen igår. Vi slötittade i pausen under House. När House var slut kollade Daniel medan jag dattade i soffan. Jag tittade inte så noga men seriöst, av det jag såg var det inte ett enda litet tecken på "mirakel" eller "bragd". Snarare såg jag ett tyskt fiasko, en tysk totalkollaps utan dess like. 

Vari ligger miraklet/bragden i att det andra laget tappar det?

Fotboll gör mig upprörd och leder till många frågor. Och det jävla daltandet med svenska herrlandslaget och Master Zlatan. *omg*. Det är  även ett stort frågetecken att den där långstången - som inte gjort en räddnig sedan åttiotalet - fortfarande får stå i mål. Varje gång han slänger sig efter bollen tänker jag att "detta är en sketch, en dålig buskis". Förstår inte heller varför det svenska landslaget haussas så mkt när de aldrig är bra? Hur kan oavgjort vara en bragd eller som någon journalist skrev "det största som hänt" när vi faktiskt har ett vm-brons från 94 att förhålla oss till (vm-silvret känns lite för långt borta). Och bara för att göra jämförelsen: damlandslaget haussas inte på det här sättet trots att de i mästerskap efter mästerskap är med och slåss i toppen. herrlandslaget är ju friggin nöjda om de kvalar in till ett mästerskap. Och om de i EN JÄVLA KVALMATCH spelar oavgjort är det en bragd? 

Det är löjligt. Ett skämt.

Men. Det finns en lösning. 

Jag vill rekommendera alla som tröttnat på att följa detta loserlag att istället joina oss som gillar amerikansk fotboll. Mkt spännande sport som kommer i lagom dos. I collegeserien håller vi på Colorado Buffs. I NFL håller vi på New York Giants (för där spelar Eli Manning). Mkey?

Vi kan göra en grej av det. Kolla matcher och sen dattar vi om det. Jag lovar, det blir roligt! Du kommer inte att ångra dig. 



Ps. Om du trots allt måste kolla på vanlig loserfotboll: välkommen över till the dark side. Mvh "team Tyskland".


Inga kommentarer: