tisdag 16 augusti 2011

Två så himla bra grejer!

Har kommit på kanske roligaste temamiddagarna ever!

Den första: bad taste. Alltså, inte så att maten ska smaka dåligt utan mer att inbjudna måste dyka upp i sina sämsta, pinsammaste klädköp. Gå bort presenten ska vara aningens olämplig (typ träningsredskap el munskölj), tänker att maten kan vara lite 1980 eller så. Efter middagen kan man kolla på ett gammalt avsnitt av söndagsöppet eller nåt och så toppar man med en fars, typ Stefan och Krister. Sedan leker man den där leken med en matta på golvet och så ska man sätta kroppsdelar på färger, vet ni vilken jag menar? Den där man får stå med rumpan i vädret och bli röd i ansiktet och "det här är ovärdigt!". FATTA KUL!

Den andra (tänker att vi ska göra med mikebike & miss muffin (som numera heter josefine på bloggen, jag är ett schlomo så jag kallar henne ff för miss muffin) för jag vet att de också gillar): THE WIRE KVÄLL! Jag tänker att man kommer som sin favoritkaraktär. Efter/under middagen drar man "citatkort" och så får man poäng om man vet vem i serien som har sagt det. Sedan dricker man öl på burk, knöglar ihop dem och kastar upp på taket!!!!!

Det här är så bra. Så. Himla. Bra.

Jag borde kanske blivit event planner.

10 kommentarer:

Fifi sa...

The Wirekvällen måste vara den bästa idén någonsin! Jag skulle vara Omar!

Elsita sa...

Är man bjuden på The Wire kväll? Eller kanske en Sopranoskväll eller en 24 kväll eller varför rinte bara köra rollspel en hel vecka och ta en serie per dag? Jag har massa uppslag för karaktärer. Mjau!

Johanna sa...

Fantastiska idéer. Vill anlita dig som som personliga event planner, mycket, mycket bra uppslag so far!

Anonym sa...

Vad var hett 1980, pizza?

royal

Josefine sa...

Eh jaaaa tack! Säg bara när så kommer vi. Direkt.

Linn sa...

NÄR SKA VI SEEEEEEEEEEEEEEES?!

anna sa...

Jag skulle LÄTT komma på Wire-middag. Ev. kommer jag att sno din idé. Gud så kul! Vill också vara Omar!

Mirijam sa...

Men kan vi inte ha bad taste-kvällen när jag är i Sthlm då? (Ev skippar vi Stefa och Krister och snackar skit istället?) Så kan vi göra va, visst visst?

Miss Upsey Daisy sa...

Himla himla bra. Jag tänker också svansfest?

mmm.svansfest.

Miss Baglady sa...

SAKNAR DIG!