onsdag 2 mars 2011

Mensblogg

Det här börjar ju bli lite av en mensblogg. Inte meningen. Har bara blivit så. Det började ju med att mensen kom tillbaka alldeles för tidigt efter förlossningen (efter endast tre månader. Så JÄVLA FUSKIGT. När man ammar och allt). Sen har den ju kommit varje månad. Som en stor besvikelse (men samtidigt lättnad för alltså vill INTE bli gravid just nu). Så jag kanske har mensbloggat lite väl ofta. Så gör man ju när man är lessen kisse. Dessutom är det jag som bestämmer över bloggen. Mensrädda killar kan blunda eller nåt.

Iaf, i kommentarerna till ett av inläggen så är det ett par tjejer som har diskuterat menskopp. Alltså, vad är en menskopp? Aldrig hört talas om. Kanske efterblivet av mig. Vet ej.

Men jag tycker det verkar råäckligt. Tjejerna säger att det är miljövänligt. Verkar ändå ovärt. Om gud eller who ever skapade miljö och mens får han/hon/den/det stå ut med tampong. Naturen får banne mig tåla lite. Tänk vad vi - kvinnorna - står ut med! BASTA.

11 kommentarer:

Underlandet sa...

Men neeeeej! Menskopp is the shit. Torkar inte ut som tampong. Är inte kladdigt och jobbigt som binda. Kostar en lite större slant men a andra sidan kan du ha den i nästan evigheters evighet sa i längden sparar du massor av pengar.

I <3 menskopp

Felicitas sa...

Håller med Underlandet! Dessutom är det precis lika äckligt, eller inte äckligt, som tampong.

S.W sa...

Bah, fick tillbaka min mens efter sex veckor. Sedan dess kommer den som en klocka, som vanligt.

Tänker varje månad att jag borde skaffa menskopp för jag tycker det är så stört jobbigt att greja med bindor och skit. Dessutom måste man komma ihåg att köpa och det är dyrt och meckigt.

Nä, menskopp verkar va grejen.

Emma sa...

Haha, inte äckligt :D. Tampong = bomull med gammalt blod i och med ett snöre som det fastnar gudvetvad i = luktar satan. Menskopp = fräsch silikon som det inte kan växa bakterier på. Till exempel.

Fifi sa...

Oj, vad konstigt att du fick mens så tidigt efter förlossningen. Min får gärna hålla sig borta i ett par år…

Jag har hört talas om menskopp, men aldrig övervägt att använda en seriöst, det verkar lite meckigt och omständigt tycker jag och mens är jobbigt som det är.

Emma sa...

Det tar tio sekunder längre i badrummet varje gång, men det kan jag ta när jag slipper pengarna och besväret det medför att komma ihåg att köpa tamponger och ha med dem överallt.

emma sofie w sa...

har inte använt menskopp själv, men har vänner som höjer den till skyarna och påstår att det är det bästa som hänt dom, någonsin, ever!

skulle lätt köpa en om jag hade mens själv (p-staven trollade bort den, jag är nöjd!), så ge den ett försök!

Margherita sa...

Menskoppen ÄR det bästa som hänt! EVER! LOVAR!

Anonym sa...

Menskopp gör att mensen kommer lite närmare och blir lite mer riktigt på sätt och vis, men samtidigt så mycket fräschare! Kanske lite äckligt i början när man inte är så van vid blod, men när jag hade glömt min senast och fick låna både binda och tampong av bekant så kändes det sjukt mycket äckligare. Luktar konstigt gör det också. Give it a try, menskopp is the shit!

ems sa...

Alltså - mera menskopp åt kvinnorna! En fröjd att använda! Har aldrig känt mig så fräsch som med den. Hurra!

emster sa...

Alla tjejor ovan: OMG, det här är en stor grej alltså? Jag kanske måste skaffa mig en och "koppa" lite nästa ggn. Bara för att se om jag eller ni har rät... Spännande!

Fifi: Jag håller tummarna att du slipper mensen läääänge!