fredag 4 mars 2011

häj häj!

Oh herreminje. Är helt slut. Vill typ krypa ihop i fosterställning och gråta/sova i tre dagar. Jag och Day-Z har varit på IKEA med Bollan & Charly Charlz. Barnen var skitsöta och sträckte sig efter varandra som om de var kära! När vi fikade (kaffe OCH bulle, 5 kr!) satt Charlan och åt på Dejan hela tiden. Göllit. Men hon brydde sig inte. Hon såg nämligen att jag åt ngt smarrigt och ba "ge-mig-ge-mig-ge-miiiig". Är snäll mama så hon fick en majskrok att mumsa på. Galet hur snabbt en bebis kan möla i sig snacks (OBS! Bebisnacks, inte vuxensnacks!).

En annan galen sak är hur BILLIGT det är på IKEA. Det är VANSINNE: leksaker, filtar, mattor, bestick etc etc kostar nästan ingenting. Seriöst. Folk som handlar leksaker på leksaksaffär måste va lite dumma hövve. Eller väldigt rika.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja, visst är det helt sjukt hur billiga vissa saker är! Man blir helt lyrisk när man betalar. Samtidigt som det ger mig en viss känsla av obehag också...två kronor för en mugg...hur billigt kan någt egentligen produceras? När man tänker på att de dessutom gör stora vinster...man fattar ju att nånstans kostar det mer än det jag betalar, om man säger så. Frågan är bara vem som får betala i längden ;)

åsanisse sa...

en annan bra ikea-grej är att man får med en burk barnmat/fruktpuré för varje huvudrätt man köper (även om man tar budget-köttbulletallrik för 16 spänn). men man måste ta själv, de har inga skyltar o säger inte till... men så är det. iaf i göteborg :)