lördag 12 juni 2010

Vuvuzela = oväsen

Inte för att vara en sån som bara gnäller, eller så. Som den svenska läkaren som tycker att det är "livsfarligt" att gå på fotboll i Sydafrika. Okej, jag fattar. Man kan få hörselskador. Men en hörselskada är väl knappast livshotande?

Iaf, det här med den sydafrikanska läktarkulturen. De sydafrikanska supportrarna blåser i något slags horn (vuvuzela) och för ett himla liv under matcherna. De tycker att det höjer stämningen och är kul. Men jag tycker faktiskt att det får vara nog nu. Man hör ju knappt vad kommentatorerna säger. Inte för att de kanske har så clever uttalanden. Men ändå. När de ändå ska prata vill man ju höra.

Det känns faktiskt som att man sitter mitt i ett getingbo. Det är inte schysst! De tänker ju bara på sig själva. Vi då? Vi som inte ens gillar getingar?!?

Jag orkar inte. Ta bort denna ofrivilliga tinnitus!

Kan de inte blåsa i sina horn precis i början av matchen. Och om det blir mål. Måste de blåsa hela tiden. Hur orkar de? Jag orkar inte . VM som skulle bli en fest. Varför? *ledsen smiley*

1 kommentar:

Miss Baglady sa...

Eller huur, så himla jobbigt man typ avlider. hoppas de förbjuder dem efter ett tag. folk kommer ju inte att stå ut hela vm