lördag 23 februari 2019

lördagsmornar

Inatt vaknade jag. Mittinassen var det spanjorer som stod och pratade på innergården och eftersom vi alltid sover med öppet fönster var det som om de stod lutade över mig och skrek rakt in i mitt öra. (Spanjorer pratar alltid väldigt högt. Detta vet jag pga 1. Har varit i Spanien massor med gånger och 2. Har jobbat med personer med spanska föräldrar och 3. Vaknat av att spanjorer står och gapar på innegård).
Iaf, noll problem för mig att somna om men sen vaknade jag igen av miniångest. Var rädd för att försova mig och att vi skulle missa daisys crossfit. Hade inte ställt klockan och även om hjärnan förstod att jag borde ställa klockan så orkade inte kroppen och då blev det svårare att somna om.

Nu är vi alla vakna eftersom Daisy vaknade 07:51 och kom in till oss och berättade att klockan var just det så nu kommer vi INTE försova oss till crossfiten. Lyllo alla som får sova så långe att de försover sig till crossfiten. 

Annat som har hänt: Igår åt vi chips. Det var äckligt. Ska verkligen sluta äta chips. Detta kommer väl iofs reglera sig på naturligt sätt när vi flyttar till Norge eftersom en chipspåse kostar typ 60 kr där. Men jag kommer sluta pga ny stil = healthy and shining woman. Ska börja träna igen också och bli AV MED DEN HÄR BLOBBKROPPEN. Börjar med att jag och Zoey ska ut och springa idag. Vi ska springa 2km och Zoey försöker hela tiden förhandla ner det till 800m eftersom hon vet att det är en riktig tävlingssträcka. Men hon kan ändå inte räkna. Mother wins again.

Inga kommentarer: