fredag 8 mars 2019

special agent emster

tänker ibland på det här med alternativ karriär. om jag skulle "börja om" tror jag att hemlig agent skulle passa mig. till och med Daniel har sagt det till mig en gång när vi kollade på Falsk identitet. Han ba "vore inte det där nåt för dig" och jag ba "jo, tell me about it".

hade varit en såå mycket bättre agent än till exempelvis Carrie mathison som bara går runt och bölar hela tiden och skaffar barn med terroristfiender. visst, jag har min egen pms-problematik med tillhörande noja och precis som Carrie är jag förtjust i vitt vin men i övrigt så är jag ganska mkt mer stabil och INGEN skulle misstänka mig pga har humor också och det har jag aldrig sett ngn agent som har i trovärdiga cia-serier.

svenska staten/säpo har ju ett gyllene tillfälle att värva mig nu när jag ska flytta till Oslo. skulle kunna tillhöra "the Oslo station" och låtsas vara sekreterare på ngt telekombolag när jag egentligen infiltrerar oljefonden eller så. tänker att den borde vara "utsatt" rätt ofta och jag har inget emot att rädda världen.

nu blev jag faktiskt lite sugen på att kolla senaste säsongen av homeland så ska nog slå på teven i alla fall.

Inga kommentarer: