fredag 20 september 2013

back to business

Jag har börjat jobba och Daniel är nu hemma med lillmojen. Just nu sitter jag på det så kallade arbetet och vill bara ringa hem och ha följande samtal med min snart elva månader gamla lillmoj:

Heeeeeej lilla vännen

Hej hej

Hej hej hej

Moschigossiplussinussi

Mammas gullebulle
MAMMAS GULLEBULLEUNGE!
Lilla mojen har du runda kinder idag?
Ja har du runda kinder idag?
Ja du har runda kinder idag.
Ja de är så runda så.
Plutt plutt.
Etc etc und so weiter i all oändlighet eller tills någon på jobbet ber mig vara tyst. Vilket kanske skulle få mig att fräsa argt åt vederbörande. Eller nästan väsa. Ni vet liksom som en jävligt hotad ödla eller liknande. Sen skulle jag vända mig till telefonen igen och göra pruttljud för att få henne att skratta.  

Inga kommentarer: