onsdag 4 april 2012

fotboll

gu vad fotbollsvärlden gör det svårt för mig att gilla fotboll. jag menar, jag gillar fotboll och så beter sig både spelare och "fans" som ena riktiga as och INGEN (inte jag heller förvisso) gör ngt åt det. sist jag var på fotboll blev barnen som satt brevid oss så rädda för killarna framför (som såg väldigt finans och reko ut men som kastade mynt skrek rasistiska ord och könsord och var allmänt aggresiva) att pappan faktiskt tog med dem därifrån. de gick. barnfamiljer kan inte gå på fotboll. varför låter klubbarna detta ske?

att ordföranden i black army kommenterade att swedbank ger namnet på nya nationalarenan till friends "ska man säga 'kom nu grabben, vi drar och kollar aik på friends?' Hur fan låter det?" är helt jävla sinnesrubbat och säger rätt mkt om attityden inom fotbollen.

och sen ser jag det här och tänker tre saker:
1. fotbollsspelaren är så korkad att logiken säger att han inte borde förstå hur man andas.
2. att puckona i studion skrattar är vidrigt!
3. nu bojkottar jag fotbollen totalt. jag säger nej till EM.

Inga kommentarer: