onsdag 25 april 2012

De lär sig de små liven

Dejan lärde sig två nya grejer i helgen.
Ett. Hon lärde sig att stå på sig mot Pippo (som är nästan tre månader äldre). Han har kört över henne rätt hårt under deras gemensamma stunder. När han kunde krypa och Daisy bara sitta tog han leksakerna och kröp igen. När Dejan kontrade med att lära sig krypa, ja då gick Pippo helt enkelt iväg med grejerna. Han har även haft ett fysiskt övertag och Dejan har för det mesta blivit omkullputtad vid konflikter om diverse leksaker. Men i helgen gav sig Pippo på Dejans katt och jävlar vad hon surnade till och ba ”NEJ!” och knuffade till honom rätt hårt. Han föll som en fura. Dejan slet katten från honom. Segerns sötma etc.
Två. Sedan lärde Pippo Dejan vad ”min” innebär. Detta har varit ett diffust område för henne innan. Pippo var väldigt pedagogiskt. Allt som låg framför nästan på Daisy tog han snabbt upp, stirrade på henne och sa ”MIN!”. Ibörjan fattade inte Dejan. Men det var endast en kort stund. Efter det. Allt var ”min”. Även när jag poängterade att jag var ganska säker på att mobiltelefonen var ”min” att jag hade ”köpt den för egna pengar” framhärdade Daisy sin äganderätt.

3 kommentarer:

Miss Baglady sa...

åh du är tillbaka. du är saknad. och när får vi träffa dig/er?

emster sa...

jag kan jämt. när kan du?

Miss Baglady sa...

jag kan ännu mer jämt.