söndag 16 maj 2010

Planerar tiden

Jag är så jävla mullig i huvet. Försöker räkna ut när jag måste gå hemifrån om jag ska hinna till Classe för att köpa fotbad, till Åhlens för att köpa grejer till fotbad samt ha bra med tid att köpa värt godis och popcorn på bion. Helt omöjligt att räkna ut. Bion börjar 15.45. Vad är det? Kvart i fyra? Ok. Det tar minst en halvtimme att gå in till stan nu när jag är så tjock. Eller stryk det förresten. Jag orkar inte gå överhuvudtaget. Har träningsvärk och trasiga fötter efter att ha vallat göteborgare runt stan i två dagar. Fattar ni, dag 1 med svärfar Jälpappan och hans fru. Man ba "här är lilla Djurgårn här kan vi gå runt, och här är city och NK här kan vi gå in och här är Odenplan här kan vi ta en matabit" osv. Och sen gör man om allt igen med andra göteborgare dagen efter. Är helt slut. Känner mig hundra år gammal. Ful. Svullna vader och fötter. Har även fått finne på höger kind. Ej snyggt.

Men i alla fall. Säg att jag tar tunnelbanan istället. Det tar väl dörr-till-dörr 15 minuter till Classe då. Och så får man räkna med lite kö. Säg att det tar en kvart att köpa fotbadet. Sedan fem minuters promenad till Åhlens. Köpa fotvårdsprodukter. Tar ca 15 minuter där med. Nu är vi upp i: 15+15+5+15. Det är 50 minuter, vi säger en timme. Blir enklare. Och sedan ska gå till bion från Åhlles. Tar kanske tio minuter. Jag behöver en kvart på mig att välja godis, läsk och popcorn. Vill inte missa trailers. Så... 10+15 är 25 plus trailers innan, typ 10 min blir 35 min. plus timmen innan dårå. Blir en och en halv timme.

Jag behöver alltså gå en och en halv timme innan bion börjar. Och bion börjar kvart i fyra.

Nu är klockan 13.49.

En och en halv timme innan kvart i fyra är...

Vänta, måste fråga Jäl.

(han vet inte. ser på film och vill inte bli "störd")

Eh. det är. Hm.
En timme är kvart i tre.

en halvtimme innan kvart i tre är...

eh...

kvart över två.

Jag behöver en halvtimme på mig att göra mig iordning. Då är klockan kvart i två.

Vad är klockan nu?

Tio i två.

Fan! Ligger redan efter tidsschemat! (Hur är det möjligt? Är ALLTID sen!)

Bara att sätta igång.

C U later bloggies.

Inga kommentarer: