tisdag 4 maj 2010

ny bikini

Är mkt upprörd! Har försökt att förbereda mig inför Greklandsresa gnm att köpa ny bikini. Pga grav har jag gått upp i vikt. Spec brösten har blivit större och är ej längre unga, pigga och uppåtpekande. Har fått tunga, tjocka tantbröst som behöver "extra stöd".  Mkt ledsen.

Hade innan stlk 75c/d. Behöver nu stlk 80d. Asså, visst det är inte pyttesmå bröst. Men borde inte behöva gå till specialavdelning typ "big is beautiful", "generous" etc.

Men asså HM, jävla fascistoida butikshelvete! Har stlk - hör och häpna - 75d eller 80c. Ej 80d. Varför? Varför har man 75 d och 80c, men inte 80d?

!!!???

Ursäkta, men hur sjukt är inte det. Har varit runt på ALLA HM i hela jävla stan. De har fan bara pyttestorlekar för minimänniskor, typ pinnsmala slynor! HM anser alltså att jag är TJOCK! Känner innerligt hat. Kommer ALDRIG MER köpa bikini därifrån!

Fick gå till Lindex. Hittade supresöt bikini. Passade perfekt.

6 kommentarer:

Linn sa...

HM har väl generellt rätt yttepyttestrl? Har pinnsmal kompis (jeansstl 25(!)) som får köpa M på HM. Mycket sjukt. Förstår ej varför; alla vet väl att tjejer shoppar när dom känner sig smala? Dumt för bizniz att krympa storlekarna kan tyckas.

emster sa...

Ja. HM himla taskiga!

Medelklassman sa...

Vänta... Läste jag inte ett hatinlägg mot HM från dig gör ett halvår sen där du sa att du "aldrig skulle handla på HM igen"?

emster sa...

Gjorde jag? kommer inte ihåg. men asså den här gången menar jag allvar. tänker inte handla där på minst en månad. eller kanske inte en månad. men, ett tag iaf!!

Mela sa...

Det konstigaste med de sabla BH-storlekarna är ändå det här:
http://www.hm.com/se/omhmcom/kundservice/storleksguiden/dam/bh__scw3.nhtml

Alltså, 80c är samma storlek som 75d. I kupan alltså. Är inte det konstigt? En kupstorlek borde ju för sjutton vara en viss storlek, och sen väljer man omkrets?

emster sa...

Verkligen! De är dumma i huvet på HM!