torsdag 5 november 2009

inte meningen att va en hagga, men...

Ni vet ibland är man bara så här *arg* utan anledning, inget speciellt har hänt. Mer än att man är en liten bägare och det håller på att rinna över!

Man ba stör sig ngt enormt. På vissa personer som ALLTID måste prata på möten och typ visa att de redan kan ALLT, att ingen annan kan presentera ngt som de inte redan behärskar till fullo. Som alltid kommer med exempel från sina egna små liv och var eviga gång säger så där avbrytande ”Ja men jag vet, ja just det jag vet jag vet jag vet” Asså, du vet inte alls. Såna jävla människor som snor åt sig alla roliga arbetsuppgifter och lämnar skrapet till ngn annan. Man ba: Jaaaa men gääärna, gör kampanjen du så uppdaterar jag interna rutiner på intranätet!

Och alltså erfarenhet är ju bra och fint och så. I get it.

Men helt seriöst så befinner vi oss i ett litet pradigmskifte som det så vackert heter. Kommunikation håller faktiskt på att ändras. Och med detta språket. Som är ännu rappare, vassare och to the point.

Gammelsvenska undanbedes. Käringar och slipsar ut, tack!

Men ändå ska alla jävla gamla sitta på allt. Allt ska de göra och man själv kanske kan få göra shit som vi bara gör in house (har inte några DR att jobba med nu, det är så sorgligt).De är så arrogant upptagna av sin egen förträfflighet att de inte ser. De blir typ helt till sig ”åh vi ska göra en banner”. Man ba men gör din jävla banner, vad ska den leda till tror du? Alltså de ser inte. De ser inte.

Och jag är ju inte dum. Jag fattar ju att chefen inte vill låta mig gå kurs nu i höst. Han är väl rädd att jag tar kursen och sticker sen. Han vill hålla lite på det. Kurs sen. Bättre projekt sen. Bättre lön sen. Han vill gärna betala kursen nu. Men jag ska gå sen. Jag förstår honom.

Och så ska jag sitta här och inte vara kreativ. Bara småkreativ, typ ”fixa”. Och alla förslag man kommer med slås ner av vissa vet-bäst-kollegor som ”omöjliga” eller ”inte vi” eller ”vi har testat förut och det funkade inte”. Nähä! Men det kanske funkar nu! Jag ska behöva lyssna till gamla förlegade värderingar och strategier. Jag orkar inte. Jag vill inte följa efter. Jag vill inte se världen förändras och formas till något nytt och bara sitta och vänta. Jag vill vara mitt i förändringen. Jag vill vara med och forma den.

Fan.

2 kommentarer:

Tehataren sa...

Det är så ruggigt sugigt när sopor får göra allt roligt, bara för att de var duktiga på något för skitlänge sedan och inte fattar hur länge sedan det var.

Kass.

Lider med dig!
Gå kursen och dra sen!

emster sa...

*sjukt trött på övertro på banners*