måndag 30 november 2009

I am so smrt -SMRT!

Hej bajskorvar. Vad gör ni? Jag sitter i väntekö hos ComHem för OnDemandboxen vägrar det här med playfunktionen. Hon har mig på "hold" för att greja till det.

Haha, jag är så jävla rolig. Hon frågade mig såhär vad jag har för modem till boxen och jag ba "jag har det som han i butiken gav mig". Hon ba "vilken är det då?" och jag ba "jag vet inte". Hon blev typ tyst en sekund, sen ba "kan du inte titta på modemet då vilken modell du har?" och jag ba "jaha, smart idé".

Asså, jag är priceless. Jag är lätt den roligaste jag känner.

6 kommentarer:

Tehataren sa...

Har du frågat hon i andra änden vad hon tyckte?
Det är folk som du som gör att vi andra måste svara på frågan "Har du satt i kontakten?" trots att vi har ungefär tio gånger så mycket tekniskt kompetens som jonet i luren, och försöker förklara att vi kan berätta exakt vilken djävla knapp de ska trycka på, men att det inte går att göra hemifrån.

Fan.
Om du bjuder på lunch ska jag lära dig mer än de kan under tiden, så jag inte behöver skämmas!

Skäms. Skäms!!!

Medelklassman sa...

Nej men vad ser jag? Ringer du Com Hems kundtjänst? Är det något som inte funkar? Detta Com Hem som skulle vara så bra och fint?

Su-uck-er.

emster sa...

Men snälla Te, jag vill inte lära mig tråkigt IT.

30+: Gu va du e neggo. Det löööser sig ju. Plus att jag var sjukt kul på kuppen! eller hur!

Medelklassman sa...

Jag kan aldrig låta ett tillfälle till skadeglädje gå till spillo. Det är som lilla julafton.

Det, och ett tillfälle att gnälla på Com Hem. Det får jag aldrig nog av.

emster sa...

Men plusset, tagga ner nu. chilla. sparka av dig trätofflorna, du låter ju som en medelålders gnällgubbe. *ung och fräsch*

Tehataren sa...

Hörrö, 30+:
Något som funkat så bra som ComHem:s bredband gjort senaste året har jag aldrig upplevt. Aldrig. Jag har provat i princip alla ADSL-leverantörer som finns, och ingen av dem kommer i närheten av ComHem varken vad gäller prestanda eller kvalitet eller bemötande och kompetens.

Jag har till och med jobbat hos en av Sveriges största nätägare, och sett det från insidan, och det är ett under att de levererar överhuvudtaget. Nä, just det. Det gör de ju inte.

Å ändå... ComHem är inte bra. De har mycket kvar att önska, men alla andra är bra djävla mycket värre.

Med mindre man pröjsar rätt många tusen per meter för att få egen fiber, och även då är jag ganska tveksam till om det funkar, faktiskt...