onsdag 25 april 2012

På jobbet, detektiv

På vår hemsida har vi en ”tyck till-banner” där vi frågar våra kunder vad de tycker om sidorna och om det är ngt som vi kan förbättra.
Hajade till lite när jag fick in denna kommentar:
Jag saknar:
Bilder på personer utan tydlig könsprofil.
Genusneutralt tilltalssätt, det ni använder nu är patetiskt patriarkalt.

Usch /företagsnamn/, usch!
Och minuten senare kom denna:
Jag älskar den tydliga vinklingen mot det postmoderna! De svepande linjerna och den avtagande kurvningen av de underliggande fundamenten är det mest upphetsande jag någosin sett!
Sen insåg jag att min företrädare på tjänsten (han som slutat och nu gått till konkurrent) nog bestämt sig för att spela mig ett spratt. Han har nu, efter lite press (jag hotade med att mitt javagäng ändå kan spåra hans ip-adress!!), erkänt detta bedrägeriförsök.
Tycker dock att det är synd att han slutat. Sådan humor bör uppmuntras. Fast hade han inte slutat skulle jag ju inte fått hans jobb. Anyhoo…

3 kommentarer:

4everfine sa...

Är han singel? hehe

emster sa...

nej han är gift.

Jane sa...

Hahahahahahaaaaaa! Vilket alldeles underbart prank!! :D