fredag 27 april 2012

Det är synd om er som inte bor i Sthlm

Nej då, jag bara skoja. Jag förstår såklart att man vill bo på andra ställen. Men en sak som är synd, för er som inte bor här, är att ni inte kan handla blommor på Hötorget. Det är förbannat prisvärt.

Idag har jag köpt 20 rosor, 3 liljor och en kalla för 180 kr. Då har jag inte ens prutat (coz that's not who i am). Och nej, det är faktiskt inte ens dålig kvalitet (men man ska se upp, speciellt med tulpaner), rosorna och liljorna håller oftast längre än om du köper finblommor på riktig affär.

Så det är synd att ni som inte bor här inte har Hötorget.

ps. användandet av "inte" är mkt krångligt.

3 kommentarer:

It's all gonna be fine sa...

Bor man inte i Sthlm missar man också körsbärsträdsblomningen i Kungsan.

Men man vill bo på andra ställen också, så klart.

Ida sa...

Höhö, sist jag var i Stockholm bad min mamma mig kolla vad kantarellerna kostade på Hötorget. Hon hade precis plockat typ 19 liter i våran skog. "det kan di ha, de där staborna! I'm rich!"

Parentes: jag och mutti ska till Sthlm nästa helg och gå på dramaaaaten, och jag ska köpa bröllopsskor!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag bor i Göteborg. Och vi har. Vi har. Jättemycket fisk. Så det så!