torsdag 5 april 2012

min påskkärring gull gull gull

åh det är så roligt att ha ett barn! idag är det skärtorsdag och jag ska klä ut henne till påskkärring. jag borde kanske inte tycka att det är så roligt pga känns inte pk. men går ej att låta bli!! så screw you mofos om ni inte tycker att min lillunge ska få bli utspökad. HON GILLAR DET OKEY? hon är väldigt vältalig och har BETT om detta.

vad jag ska göra:

daisy påskkärring:
huckle
måla fräknar m brun kajal
måla rosiga kinder m rouge
gul kjol
spräckliga tajts
färglad tröja
sopkvast

gulligheten ovan?? milord!

ska verkligen försöka få daniel att gå m på att lägga ut bild för NI KOMMER SMÄLLA AV! Jag smäller av bara jag tänker på det.

några frågor fr fam L-A (har diskuterats hett här på morgonen, vi är icke överens):

1. är det på skärtorsdagen man är påskkärring?
2. vad heter skärtorsdagen på engelska?
3. vad heter övriga påskdagar på engelska?
4. har andra länder påskkärringar?

4 kommentarer:

Linn sa...

Maudy Thursday
Good Friday
Easter Eve
Easter Day
Easter Monday

Varsågod.

Jenny sa...

Jag klädde ut Fimpen. Han ville också, det såg jag i hans ögon.

åsa sa...

Googlade på det där igår för att se när man egentligen ska gå påskis, för nu går det ju ungar varje dag till måndag. Det är regionala skillander. I västsverige är det traditionellt påskafton, så det kommer jag köra på. Det är antingen påskafron eller skärtorsdag som är de "riktiga" kärringdagarna.

åsa sa...

hihi påskafron :)