fredag 2 december 2011

Julkalender lucka 1. Om emster - koolaste katten i stan

Jag har precis haft utvecklingssamtal med min chef och fått reda på två nya saker om mig själv. Två saker som jag ”ska ta upp i din nästa anställningsintervju” (obs att jag ej har fått sparken).

Sak 1: jag är modig. Jag gör saker som 90 % inte skulle våga.
Sak 2: jag är en beslutsfattare och jag tar rätt beslut.

Jag är sjukt nöjd med att fått reda på detta om mig själv. Jag hade nämligen ingen aning. Pga:
1.       Jag trodde att jag var en mes. Hurray för att jag är tuff!
2.      Jag var inte medveten om att jag tog beslut. Trodde velpanna.

Annat om mig:
Lätt för att gråta. Senast jag grät: cirka 30 minuter sedan när jag berättade för Mizz baglady & It’s gonna be fine om en nybliven mamma och pappa jag såg på Arlanda när de kom hem med sin lilla bebis.

Lätt för att skratta. Skrattar cirka jättehögt. Har ibland fått klagomål på mitt skratt som i dessa fall har beskrivits som ”påträngande” och ”överdrivet”.

Eh. När jag tänker efter. Det är nog jag: påträngande och överdriven.

Nämen hallå, stopp! Vad taskig jag är mot mig själv. Jag är inte påträngande. Jag är nyfiken och intresserad. Och jag är inte överdriven. Jag är engagerad och entusiastisk.

Sammanfattning:
·         Modig
·         Beslutsfattare/bra på att bestämma
·         Gråtmaja/grinpella
·         Skrattar
·         Nyfiken/intresserad
·         Engagerad/entusiatisk

2 kommentarer:

åsa sa...

Du glömde visst "lövely" vännen...

Bolls sa...

Vad glad jag blir av inlägget! Du är så bra fina kompis!