tisdag 6 december 2011

HURRA!

Jag har inte cancer i muttis. Fick igår svar från onkologiskt centrum och muttis looks just fine. Eller, provet var "normalt". Jag tolkar det som noll cancer och att mina mellanblödningar beror på dumt-i-huvet-minipiller! Har därför börjat med mitt nya preventivmedel. P-ring. Den, förstår ni, sätter man upp i muttis och sen är allt fine and dandy. Går omkring nu och är livrädd för att ringen ska trilla ut. Man vet ju inte, man har ju fött barn och så och barnmorskan har sagt till mig att "saker och ting kan vara lite annorlunda där". Men än så länge är allt OK. Ring på plats.

Okej killar, känns allt fint? Då fortsätter vi.

Idag är alltså första dagen på mensen. Jag har förstått att den skulle komma hela dagen för jag har varit:
a) ledsen på jobbet
b) sur på jobbet
c) jättehungrig

och:

d) upplevt tröttma på världsmästarnivå
e) känt mig missförstådd och ensam
f) kramat daisy alldeles för länge. (hon tyckte att jag var jobbig och försökte slingra sig)

Nu tror jag även att jag håller på att bli förkyld. Känner mig tung på ett sätt som inte är en viktfråga.

Sammanfattning av tisdagen den 6 dec:
fine and dandy muttis
mens
förkylning i antågande

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Haha. Du rolig.

Limpy sa...

Vill veta allt om den där ringen.