torsdag 2 september 2010

Ljug!

Vad är det här för ljug om att man blir smal pinne av att amma?!? Är mkt förargad. Har faktiskt gått upp i vikt sen jag kom hem från sjukhuset! Inte rättvist. Magen större nu än i vecka 18. Jävla skit.

Tänker att jag är värd alla kakor. Är vansinnigt hungrig och mest på sött. Kan förresten rekommendera jordgubbecheescakemuffin på Muffin Bakery. Och Hob Nob (m choklad). Och sju elvans brownies.

Äter kakor mest när jag ammar. Smular ner Daisy. Hon märker inget. Så brukar jag borsta hennes hår. det är nämligen hennes största tillgång. Inga andra bebisar har lika mkt hår! Oj nu skriker hon (jävla pipa asså)! Hon skriker när: man byter blöjor (vilket är ganska ofta, hon bajsar cirka 10 ggr per dag. helt otroligt) och när hon drömmer (man springer dit helt hysteriskt och när man kommer fram så vänder hon på huvudet och blir tyst. man ba "eh oookej" eller när hon bajsar (vilket är ganska ofta dårå, se blöjkommentar). Eftersom jag tvångsmatar henne, typ ammar JÄMT så skriker hon inte när hon blir hungrig. Hon bara tittar anklagande på mig, borrar in händerna i munnen och skakar på huvudet.

Visste ni förresten att man svettas av att amma.

Värsta mardrömmen hittils: hade lämnat Daisy på ett dagis och så fick jag reda på att det var pedofiler där. Paniksprang tillbaka.

Näst värsta mardrömmen: att hela bröstet (alltså inte bara turrarna utan hela bröstet) började läcka kletig bröstmjölk och att det sved och liksom brann i huden. Vaknade av att jag var helt svettig på hela bröstet.

Inga kommentarer: