tisdag 5 maj 2009

Detta har hänt

- I fredags, på första maj, gick jag förbi Björn Ranelid på puckeln vid Mariatorget. Jäl ba: Såg du vem det var? Jag ba: Nääää, vem var det? Jäl ba: Det var ju han du gillar så mycket… Jag ba: BJÖRN RANELID?!? Jäl ba: Ja.

Så jag missa. Men det känns ändå stort.

- Igår köpte min fästis biljetter till Eddie Izzard. I love him. Jäl alltså. Men Eddie också.

- I lördags drack jag så mycket champagne och mousserande vin att jag var jättedarrig hela söndagen och fick hoppa älsklingsyoga. Lämnade bara lgh för att köpa hämtmat. Kändes bra just då, men så här i efterhand kan jag hålla med om att det var lite ”skabbigt”.

- Mitt hår har spårat. Är jätteful. Har även glömt att beställa tid hos frisören och nu är alla tider slut. Och jag åker till NY om två veckor på fredag. Panik.

- Måste köpa sexiga underkläder till bröllopsnatten. Funderar på att skjuta upp det tills att jag har tillgång till Victoria’s Secret. Eftersom Twilfit suger.

- Har redan dödat orkidén jag fick av jobbet på min födelsedag. Var inte ens meningen. Hoppas ingen märker.

- Kaffekonsumtionen nu katastrofal. Kan inte längre räkna på fingrarna hur många koppar jag girigt suger i mig på en dag.

- Imorgon ska Jäl få resultatet om gluten. Vi är mkt spända. Men man får inte, jag upprepar inte, insinuera att han kanske har gluten. Det bästa är att faktiskt inte ens nämna ordet gluten överhuvudtaget. Om ni hajar.

- Mkt på jobbet nu. Får stresspanik för vet inte vad jag ska börja med. Hämtar ofta en ny kopp kaffe ist och tänker att ”efter den här koppen sätter jag fart”. Det gör jag inte.

- Har fått spikmatta i födelsedagspresent! Mkt lycklig för detta. Har testat att lygga på rygg, mage, vänster kind, höger kind och rumpan. Enastående resultat. Sover lika bra som efter… Hrm. Man sover bra efteråt.

- Har ansökt om att få åka in i USA. Blev godkänd.

12 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Waaaaaa jag vill också gå på Eddie Izzard, finns det biljetter kvar??

*fixar eddi-biljetter*

emster sa...

Jag tror det!

Miss Baglady sa...

Oj nu ska hela Hilariouska familjen gå på Eddie.. blidde visst julklapp till alla.. :)

emster sa...

Asbra ju! Värsta bra julklappen! Kom på att jag har ditt nummer. Så vi kan ju höras vid 11,30 på fre och ses utanför här där vi jobabr!

Miss Baglady sa...

Blir kanoners.. har ju ditt nummer också .. silly me.. är lite osäker på efternamn, heter vi samma va?? :)

Vi hörs då och ses härutanför nånstans...

emster sa...

Ja men gud det gör vi ju. Haha. Jag hade skrivit in dig som förnamn Baglady. Haha.

Miss Baglady sa...

Haha:)

Felicitas sa...

Dagens bästa på internet var att läsa din blogg - som så ofta annars!
Puss hjärtat!

emster sa...

Tack plutt!

S sa...

Jävla orkidéer. Min dog förra veckan. Det måste vara något fel på dem.

Medelklassman sa...

Spikmatta, vad är den för trend? Min fru har också köpt en. Hon är lyrisk.

Och Izzard...nu blev jag avis.

emster sa...

S: Ja jävla orkideer.

30+: Spikmatta = fantastikt! Du kan väl låna din frus och testa? Du kommer inte att bli besviken!