måndag 6 oktober 2008

Hit med Internet!

Jag fick nästan panik imorse när jag kom till jobbet och Internet låg nere. Först tänkte jag ”Åh nej, de har spärrat alla roliga sidor (Fejan och bloggar) för att jag surfar för mycket”. Intranätet fungerade nämligen så jag blev duktigt orolig. Sen tänkte jag ”Det vågar de inte. Jag skulle bli så jävla arg.” För är det någon som kan motivera surfing på arbetstid så är det jag! Det är omvärldsanalys mina damer och herrar. Jag måste veta vad allmänheten tycker. Har det bildats några hatgrupper på Fejan om mitt företag? Det är något som verkligen skulle kunna hända och om (när) det gör det måste vi kunna agera. Jag måste även hålla mig ajour med vad bloggarna tycker. Vilka argument biter på dem? Vilka leverantörer gillar de? Bloggas det om saker som rör mitt företag över huvudtaget? Såna saker. Bloggare är viktiga opinionsbildare idag. Faktiskt. Så hit med Internet liksom!

Var tvungen att ringa Lilla Karamellen (IT-supporten) och tjura. Jag ringer så ofta till honom att jag bara presenterar mig vid förnamn nu för tiden. Han känner igen mig på rösten. Lilla Karamellen lugnade mig. Jag har kvar Fejan och bloggarna. Och nej, ingen har ”tagit bort” min Outlook.

Nä, just det! Ni skulle bara våga!

2 kommentarer:

karro sa...

huh! värsta mardrömmen!

emster sa...

Karro: I know! Hade typ dött!