måndag 28 juli 2008

Malins bokstavsutmaning - nu sätter jag igång! Bokstaven W

Malin har dragit igång en bokstavsutmaning på sin blogg.

Det som gäller är:

*Bok på bokstaven
*Författare på bokstaven
*Litterär karaktär på bokstaven.

Första bokstaven ut är W. KLurig en.

Mina val:

Bok: Watermelon av Marian Keyes
Blev helt såld på Keyes när jag först upptäckte henne. Läste läste läste. Plöjde plöjde plöjde. Skrattade, asgarvade, kved, flinade, fnittrade, fnissade.

Författare: Virgina Woolf
Mest för att jag är fascinerad. Av henne.

Litterär karaktär: Hanne Wilhelmsen
Svårmodig, speciell, tuff, homosexuell, polis. Jojo. Men jag kom faktiskt inte ens på någon annan...

2 kommentarer:

Ninde sa...

Instämmer med dig vad gäller Keyes..:)

emster sa...

Ja, hon är grym. Lyllo alla som inte har läst hennes böcker och har kvar dem... LYLLO!!