torsdag 13 september 2007

Excel

När man gillar ord, meningar, stycken, kapitel, böcker; då ska man inte jobba i Excel. (Skitprogram)

Grinfärdig.

Jobbar just nu med försäljningsuppföljngng. Ha! Allt är helt ologiskt och ostrukturerat. Jag fattar inte hur det gick till när det bestämdes hur och vad vi skulle mäta. Fattar inte heller vem som kom på Excel. Det är ju helt omöjligt att arbeta i så jag antar att personen är sadist. Sitter och gottar sig: ”Haha, en person i minuten får nervsammanbrott på grund av mitt äckliga program, moahahahahaha…”

Så bara för att en elak sadist har uppfunnit ett megajobbigt program så måste jag, med mina begränsade IT-kunskaper, skapa världsfred. Varför?

Det är så orättvist! Alla andra får göra saker som går att lösa. Inte jag!

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Snuttis, pluttis... Du skulle ju ha sett mitt mess tidigare och ringt kungen av Excel, Niclas... =( Hoppas att det gick bra till slut ändå!

Anonym sa...

Jag säger bara 1poäng av 10 på Informatiktentan!!! Jag kan, du borde ta h jälp av mig!

emster sa...

Ja, det är lite bättre än vad jag fick på den tentan. Kan jag ringa dig i nästa vecka om det?

Alltså KRAM!