torsdag 11 april 2019

minikackerlackor

btw, min värsta noja höll på att bli verklighet igår när Zoey cirka klockan 22 kom ut från sovrummet och bara DET KLIAR MASSOR I MITT HÅR och tidigare på dagen hade jag sett att det hängde en lapp i skolan om att det gick löss.

Löss. Det är så läskigt. Som kackerlackor som bor i håret.

Så det var ju fram med lusschampot och luskammen och sen höll vi på där och schamponerade oss och kammade och bytte lakan och örngott och slängde gosedjur i tvätten. Helst hade jag velat slänga gosedjuren punkt. Men så får man inte göra mot sina barn.

Ikväll kommer Daniel hem från Oslo och han tar till och med ett tidigare plan så han borde vara hemma redan innan middagen och det känns superskönt för jag är inte cut out to be a single mom. Om Daniel dör vet jag inte hur vi ska klara oss. Vem ska lägga in fakturorna i Internetbanken och vem ska gå ut med sopsorteringen? Vem ska dammsuga under soffan och vem ska komma ihåg att köpa toapapper?

Inga kommentarer: