lördag 9 juli 2011

jag, telekombranschens lilla älskling

hade inte en tanke på det, har även försökt förtränga ett tag eftersom jag hatar att ringa till företags "kundtjänst" (kundtjänst my ass) men daniel tjatar och ja, nu ska jag ringa telia och säga till dem att jag inte är tillräckligt mogen/vuxen/ansvarsfull för att ha fri tillgång till internet på min iphone under semestern. daniel (jäl) ba "du får säga till dem att du måste ha en spärr på 500 kr. mer får du inte surfa för" och jag ba "men hallå farfar hur ska jag blogga då!?" Nä jag ba skoja, skulle aldrig säga emot min make. /plats för asgarv/. Nä men seriöst, man har ju läst löpen om de där nollorna som åker utomlands och kommer hem och möts av en mobilräkning på typ 50 000 kr. Ska alltså lyda käre maken, stänga av alla push funktioner eller vad det heter samt strypa internet till en ynka femhunka.

1 kommentar:

A. sa...

Finns redan per default. 500+moms.
Så du behöver inte ringa. Du får ett varnings SMS när du nått 80% sedan stängs det vid 100%
Då får du ett sms till med möjlighet att häva spärren.