torsdag 14 februari 2013

Friday Night Lights

Den här serien har allt jag inte kan motstå:

- den är amerikansk
- den utspelar sig i Texas
- de säger saker som "Hi y'all" och "yes ma'm" i varje avsnitt
- den handlar om High School
- den handlar om amerikansk fotboll
- karaktärerna är UNDERBARA

Ibland har den en tendens att bli lite "one tree hill", det vill säga att barnen i high school är lite väl vuxna. Men vissa karaktärer är så bra att man får dåndimpen.

Jag ska ägna resten av mitt liv åt att bli mrs coach, Tami Taylor. Jag ska säga saker som "I appreciate that" när daniel ber om ursäkt för nåt eller "Listen y'all" när jag vill säga nåt viktigt och jag ska ALLTID säga "Hi y'all" när jag går in i ett rum. Och min man ska bli coach eric taylor och ha en sammanbiten min och vilja göra saker rätt (do the right thing, y'all!) och vara supermoralisk (it's the right thing to do y'all) och superamerikansk (Listen up, y'all).

Jag kanske till och med måste försöka få ett litet kärleksbarn som ska heta Tim Riggins. Tim Riggins Lindström. Och han ska artigt och lydigt svara "yes ma'm" när jag säger till honom på skarpen.

2 kommentarer:

mikebike sa...

Ja den är fan helt magiskt bra. Åhhhhhhh måste fortsätta se den.

emster sa...

I säsong fyra är wallace från the wire med!!