onsdag 3 oktober 2012

Pennor + Carola

Alltså, vissa pennor som man skriver med: så himla sköna + handstilen blir snygg! Fattar inte att det kan vara sån skillnad. En del av våra pennor på jobbet är så osköna och dessutom ser det ut som att en femåring har skrivit. Kan på riktigt knappt läsa vad jag själv har skrivit för att det blir så fult. Det är som att man inte får ngt bra grepp om pennan. Fingrarna bara slutar fungera/blir alldeles loja och så blir det fult och spretigt och gärna klumpar också. Typ att en ligist/arg tonåring har skrivit. En som bara "skiter i allt" och "inte bryr sig". Men jag bryr mig. Jag vill ha pennor som gör min handstil gorgeous.

Idag har jag varit inne på Carolas blogg för första gången. Lite långsökt hamnade jag där för att jag googlade "sy babynest" (alltså jag ska inte sy, men mamma har lovat) och då hamnade jag på en kvinnas blogg (som jag har en kokbok av. sjukt) och där stod det att Carola nyligen hade uppdaterat sin blogg så då gick jag in där. OMG, har ni läst carolas blogg? Hon skriver de längsta inläggen. Det kändes overkligt. Helt oöverstigligt. Ungefär som Bibeln. Man ba "hjälp vad mkt + miniliten text + full med saker man ska vara 'tacksam' för". Ung så är Carolas blogg. Fast hon har bilder också.

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Länka, länka!

emster sa...

till carola? eller pennan?