lördag 9 juli 2011

old school

Förra sommaren var jag i Grekland, old school, och skrev dagbok. Plockade en blomma och la i. Ett litet visitkort från ngn restaurang osv. Jag tror jag kommer göra samma sak på Mallis. Om jag hinner kommer jag överföra en del anteckningar här på bloggen. Har ju inte bloggat på så länge. Har legat i sängen på kvällarna och ba "det här skulle jag vilja blogga!". Eh, alltså inte att jag låg i sängen, utan kanske ngt fantastiskt spännande som hänt under dagen (t ex kanske jag kunde gå på toa ensam och det är ju en stor grej för mig these days). Noll ork och kaiko datta har satt stopp. Bara att Daniel är hemma gör att jag har mer ork. Fatta! ORK!

Har läst flera böcker (Niceville, En dag exempelvis. De var bra. Bollan vill gifta sig med Niceville, ha en livslång givande relation. Ia "typ dog" när hon läste En dag för hon tyckte att den var en sån där bok som känns i hjärtat. Jag gillade Niceville bättre, mest för att karaktärerna var roligare).

En kväll har jag varit ute (!!). Vi åt på Debaser Slussen (jag fick en stämpel när jag gick på toa, kände mig mkt ungdomlig, la t o m upp en bild på fejsbox och alla ba "oooo du är så cool". Eller ingen kommenterade alls men det stort för mig). Sedan gick vi på Söder. Det var trångt och smutsigt. Gillar inte Söder, fattar inte hypen överhuvudtaget. Alla tror att de är "alternativa" eller "kulturella" men de ser likadana ut, dvs uttråkade och fula i stora glasögon och gamla kläder om luktar unket.

Okej, spårade ur lite här. Allt jag skulle säga var att på Mallis kör jag old school dagbok. Det var faktiskt bara det. Det och att jag har saknat er massor, massor!

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh, Niceville. Ska börja läsa den nu, fick den igår! Hurra att du skrev att den är bra.