söndag 13 december 2009

Grisen i säcken

Man tror att man känner någon. Lever ihop. Vet allt. Och så precis före bröllis så kommer det. Genfel. Han är glutenbarn. Men okej, det leder ju bara till en ganska trendig kosthållning. Lite GI sådär.

Men nu ba: HAN SKELAR!

Asså hallå!

Känner mig lite lurad. Nu fattar jag varför han har varit så himla emot att gå till läkaren jämt! Han har haft det på känn. Han ville snärja mig!

My lord, om vi får barn kommer de bergis bli små skelande glutenbarn! Hans fel.  Med tanke på hur perfekt jag är själv så känns det ju lite nedrigt.

Jag kallar Jäl för Skelgluttis nu. Han blir skitarg. Jag har sagt det två gånger och han blev helt vansinnig. Han ba "hur kan du kalla mig det när du vet att jag hatar det?!?" Eh, jag är en sanningsbärare. Jag säger bara sanningen! Får man inte säga sanningen eller?

Nu är han och spelar fotboll. Man ba "sikta lite åt sidan så sitter den säkert i krysset". *tänker*

Man vill ju inte störa den sköra husfriden.

7 kommentarer:

sara-matilda sa...

Haha, det här blir bara bättre och bättre. Han tycker bara att jag är så jäkla grymtbäst så han tar efter mig.
Vet du hur grymt mycket jag skelade som liten? Gör liiiite fortfarande.. hehe.
ja och bror är ju like this *korsar fingrarna* nu.

Tehataren sa...

Vilket nerköp!

Själv skelar jag bara när jag är full, så jag var nykter fram till bröllopsfesten.

A. sa...

Du är ond...

A. sa...

Du är ond...

Mirijam sa...

Okej, kanske världens bästa start på dagen, att få skrattkrampa lite över din makes skelögdhet. Förlåt Jäl.

Jäl sa...

Alltså jag tycker det är dåligt det här. Det även i detta fall mest så att det syns vid ev. fylla.

Lurad...snack, du skulle bara veta hur damerna kollar på mig på jobbet. De ba "där kommer han den där snyggingen, tänk vilken tur hans fru har".

Man har ju inte radioutseende direkt, om man säger....

emster sa...

Hallå, förklaring till alla: jag är inte ond. Jag är bara chockad!

Och Jäl om det fortsätter i den här takten är det snart radioutseende på dig! Men puss I love you vääääry mutj!