onsdag 29 augusti 2012

*jobbar*

Jag har glömt bort hur man jobbar. Sitter och stirrar på dattan och ”rensar mail”. Alla springer omkring och vill boka möten med mig eftersom jag är the queen of fucking everything. Jag är helt bossig och ba ”Min outlook är uppdaterad, boka in en tid som passar”. När de skickar en mötesförfrågan trycker jag genast på ”decline”, går bort till dem och ba ”… Mmm, det där är ingen bra dag för mig” och de ba ”men din outlook var ju uppdaterad?” och jag ba ”Du, det har hänt en hel del sen vi pratade sist” och de ba ”På den tid det tog mig att gå 10 meter till min plats?” och jag ba ”Ja.”.
Närå.
Egentligen har vi kramats och fnissat åt gamla minnen och flätat varandras hår hela dagen. Alla tycker att jag är ”otroligt vacker” med min mage och att jag ”lyser” etc. Vi pratar bara om mig, saker jag har gjort, hur min semester var, vad jag planerar göra under föräldraledigheten osv.
Okej, kanske inte så heller. Fast jag har fått flera kramar. Och två stycken av Ceasar. Och alla ba ”OMG vad ljus du är i håret” och jag ba ”JAVET, det är för att jag har varit i Grekland!” Efter det har jag dattat och mailat och sånt. Ni vet, försökt komma på hur man jobbar.

Inga kommentarer: