tisdag 28 augusti 2012

hey you!

nu har vi varit och hälsat på på montessoriförskolan. det kändes ju bara RIKTIGT JÄVLA AWESOME! Jag skiter faktiskt i att Daisy framställde oss som  bad parents som inte uppfostrat vårt barn öht. Hon ba "didi ut åka kana" och vi ba "nu måste vi prata med sara först". daisy svarade gnm att kasta sig på golvet och skrika det högsta hon kunde. vi ba "hehe, visst är det charmigt med tvååringar..."

efter montessoribesök (vi skrev på för platsen på studs och jublade när vi gick därifrån, äntligen en bra förskola liksom!) gick jag och didi till hm. jag hade tänkt höstshoppa jeans till didi och nya underkläder till mig (önskar att jag vågade ta kort på mina sjukligt sunkiga underkläder och lägga ut här, men ni skulle faktiskt inte palla. så sunkiga är de). anyhoo, så rymde daisy från mig på hm och jag fick springa omkring helt hysterisk och svettig och ropa allt jag kunde. efter ett tag hörde jag ett gnälligt "mamma eemma!" och såg en liten grön fläck ligga och åma sig på golvet. gjorde det enda rätta och satte mig ner på golvet och pratade lugnt och sansat med mitt älskade barn om varför det är viktigt att stanna hos sin mamma och inte springa iväg. sedan kramade vi varandra och log. HAHA, jag skoja bara. tålamodet var helt jävla totalt borta. tog upp'na från golvet och spände (lite övergreppsaktigt) fast henne i vagnen och shoppade sedan klart. daisy skrek hela tiden att hon ville upp och jag ba "du kan inte hantera den friheten, sorry missy!". varje gång hon gör så här tänker jag "JAG ÄR FAKTISKT GRAVID KAN HON VISA LITE HÄNSYN".

nu är vi hemma igen. dids har spelat toca boca och jag har ringt ett vansinnigt argt samtal till Geas konsumentkontakt där jag har på ett väldigt vresigt sätt klagat på blodpuddingsförpackningen och hotat med att sluta köpa blodpudding om de inte ändrar. tyvärr var klagomålstjejen på lunch så jag fick bara prata med receptionisten.

alrajt, det var min dag fram till lunch. i eftermiddag ska vi till bvc. mmm. livet är ett äventyr.

Inga kommentarer: