söndag 28 december 2008

Nyårslyx

Vi har bestämt menyn till nyår. Det gick mycket smidigare än jag trodde. Alla skulle få sin röst hörd, alla skulle få tycka till om menyn och jag väntade mig dagisbråk. Men vi var väldigt civiliserade och enades raskt om en meny som passar allas smaklökar. Jag är chockad. På ett positivt sätt.

Bee har önskemål att vi ska klä oss "tjugotal" så att vi matchar varandra och blir supersnygga på alla svartvita kort som hon ska ta. Så tjusiga. Jäl ska ha fluga på sig. Och jag ska ha röda läppar. Men det blir inte mer tjugotal än så för min del. Det är min sista dag som "Pippi Långstrump chic". 2009 kommer min stil att bli mer "Urban interesting". Ja, ni vet med NY och allt. Jag ska helt enkelt rocka till det. Som att gå från att enbart ha lyssnat på indiepop på nittiotalet till att börja lyssna på rock. Fattar ni?

Jaja. Nog om det. Här är menyn.

Fördrink: Palmer.

Förrätt: Skaldjursdröm bestående av ostron, färska räkor och havskräftor. Till det dricker vi Bollinger Special Cuvée Brut.

Huvudrätt: Helstekt hjortfilé med enbärsgelé och sherrysky, pommes Anna och grönsallad. Vi dricker antagligen det här röda vinet.

Efterrätt: Pannacotta skogsbär. Kaffe och konjak. fast jag och Äpplet dricker sherry istället.

Till tolvslaget dricker vi mousserande vin. Några gamla favoriter. Som den här till exempel.

Nu tänker jag svälta mig i två dagar så jag orkar äta allt.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Det blir pannacotta även här. Förrätten blir bruchetta och huvudrätten är än så länge oklar. Det är inte jag som ansvarar för den så.... Er låter jättegod iallafall!

karro sa...

lät mumsmums! har inte bestämt mat (o knappt nyårsfirande heller), men om det blir som jag vill så bjuder jag på lamm med chevrepotatisgratäng o vit chokladpannacotta med färska bär till efterrätt