lördag 1 oktober 2016

Pmds update

Hej bloggis.
Har inte hunnit blogga pga livet osv. Men ville uppdatera nu pga bra att komma ihåg sen. Igår var första dagen jag tog tablett för pmds. Är lika delar nervös för biverkningar, att det inte ska funka och att bli "beroende". Kan man bli det av den hör typen av tabletter? Och om man egentlige är ledsen men äter tabletter för att inte ha ångest, är man fortfarande sig själv då?

Symptom:
Inte ledsen/ångest
Törstig/torr i munnen
Lite frånvarande
Kanske att jag även har lite dålig balans
Trög på att fokusera blicken/ofokuserad generellt

De tre sista symptomen tror jag inte finns som biverkning på tabletten så det kan ju vara nervositet.

Håller nu tummarna att det här funkar!
Hej och kram



2 kommentarer:

Sofie sa...

Hej!
Hittade hit via iwillnotkeepcalmand.. och din rubrik.
Jag äter Premalex och har gjort några dagar varje månad sen i våras nån gång. Funkar prima faktiskt. Jag tycker snarare jag känner mig mer människa med än utan (då är jag mer en explosiv ilsken ångestbomb). Biverkningar jag får på köpet är huvudvärk och en viss frånvaro/seghetskänsla, men biverkningarna har lättat lite varje period.

Hoppas tabletterna funkar för dig :)

4everfine sa...

När jag fick mina sa min läkare att det är för att jag ska bli mig själv igen, och så tycker jag det blev. Det är alltså inte tänkt att pillrena ska kapa eller ta över dina känslor, och det är inte så troligt att de gör de heller på låg dos.

Jag åt 20-30 mg dagligen i 6 år och upplevde inget beroende, och hade inga stora problem med att sluta heller (trappade ner).

Hoppas tabletterna kommer vara awesome för dig, tänk på hur du mått och att du inte ska behöva ha det så. Ju.

Finns på en inbox om du vill bolla biverks. Puss