tisdag 8 oktober 2013

Förfallet


Det är ngt fel med min mage/kropp. Det liksom bara bubblar i magen och den ”rör” sig. För några veckor sen fick jag isande panik och sprang och köpte preggotest (trots har spiral, som ska vara lika säkert som sterilisering så ganska liten sannolikhet att ändå vara preggs). Rusade hemifrån i all hast (pga paniken) och när jag står framför tjejen i kassan inser jag att jag bara har mitt kreditkort med mig, ingen kod och inget leg. Hon ba du får nog gå hem och hämta det och jag ba fast schyssta då (trots jobbar på bank och vet bättre). Fick gå hem och hämta, sedan tillbaka och köpa. Var helt knäsvag när jag skulle testa fast jag egentligen visste att jag inte är gravid. Negativt på stickan.  Såklart.

Så nu har jag helt logiskt beställt tid hos gyn. För det är inte rimligt med så här mycket sparkar i magen. Dessutom har jag mellanblödningar hela tiden. Är väldigt rädd att jag kanske är i något slags förklimakterie. Frös jämt förut. Och nu gör jag inte det. Typiskt säkert tecken.

Har även flera grå hårstrån och det kan säkert också hänga ihop med detta oundvikliga förfall.

Inga kommentarer: