onsdag 5 december 2012

Julpyssel

Hade tänkt att gå till Labet och ta blodprov på Zoey One Sock idag och sedan kila vidare till Panduro för att köpa pärlor (alla, alltså ALLA, kommer att få armband av Daisy i julklapp) men vädret sätter stopp. Zoey Sömntuta har sovit i cirka en evighet och det snöar fortfarande corn flakes. Vi kommer ingenstans. Mamma kommer hit i eftermiddag så att jag kan gå med pulkan och hämta Didi istället för att pulsa fram i snön med dubbelvagnen.

I min familj har vi bestämt att jag ska vara ekonomiansvarig eftersom Daniel tycker att jag är slösaktig och ointresserad av pengar aka vår ekonomi. Så för att typ motbevisa ska jag börja lägga in räkningarna och "ha koll". Jag tycker att det är jobbigt för jag vill prioritera ner mat och köpa pärlor för alla pengarna. Det finns jättefina pärlor och det verkar mkt mer ekonomiskt att köpa storpack. Men det blir ju mkt pengar på en gång. Man kan säga att det är som att storhandla. Man gör det en gång så slipper man gå varje dag. Och det kan vi ändå inte för vi bor tydligen i norrland minus skottade trottoarer. Så nu tänker jag beställa på nätet. Jag väntar bara från OK från avgående ekonomiansvarig.

Snart ska jag väcka barnet. Jag vet att man inte ska väcka barnet. Men barnet bara sover och det kliar och sticks i brösten och hon har verkligen sovit sen halv nio. klockan är faktiskt halv tolv och jag tycker inte det är ok. DOCK att jag varit duktig medan hon sovit och:

- ätit lunch
- börjat skriva i en sån där "min första bok". dock till daisy, är inte så snabb av mig
- klippt ut julrecept ur tidningar och klistrat in i min receptbok
- satt på julstjärnan.

ja, alltså inte "satt på", är ju inte helt perverterad. utan tänt den.

igår satte didi in ett kort på sig i en ram och gick och ställde i mitt och daniels sovrumsfönster. "till pappa". han verkar väldigt snäll den där pappan. den var nämligen verkligen inte till mamman. i samma veva berättade hon för mig att tomten kommer komma hem till oss med paket till henne och pappan. men mamman får inget. så kan det gå.

Inga kommentarer: