onsdag 13 juni 2012

jag visste inte!

Jag jobbar hemifrån idag. När Daniel & Dejan (som vi förresten måste börja kalla Didi för det är vad hon själv anser att hon heter) gått till föris bytte jag från barnkanalen till svt. Morgonteven. Satt och dattade och hade teven på på låg volym i vardagsrummet. Jag gillar brus. Tyst = mkt jobbigt, pressande. Efter ett tag började de prata hurtigt nordiskt språk på teven.

De sänder rättegången mot Breivik.

Visste ni det? Jag hade ingen aning. Blev helt kall när jag såg honom sitta och le och prata med ngn vakt. Hans lilla kala plätt på huvudet. Rödflammiga ansiktet och håret, håret som man bara vill t a  b o r t. Det ser så, tillrättalagt ut. Jag hatar tillrättalagda saker. Och så hatar jag Breivik.

Mm, hata är ett starkt ord. I detta fall väldigt matchande mina känslor.

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag vet, man ryser.